Nahlášení dopravní nehody pojišťovně
Viník bez odkladu nahlásí nehodu své pojišťovně přes online formulář. Lhůta na vyřešení pojistné události je do 3 měsíců, u menších nehod obvykle rychleji.
Kdo nahlašuje nehodu pojišťovně?
Poškozený nahlašuje nehodu pojišťovně viníka.
Viník nahlásí nehodu své pojišťovně.
Viníkovi se následně ozve jeho pojišťovna.
Kdy mám nahlásit nehodu?
Bez odkladu, ideálně do druhého dne od nehody.
Jak nahlásit nehodu pojišťovně?
Obvykle stačí vyplnit online formulář na webu pojišťovny, kde nahrajete i fotky z nehody. Škodu můžete nahlásit také přes telefon nebo osobně na pobočce. Kontakty na pojišťovnu jsou na vaší zelené kartě.
Budete potřebovat vyplněný formulář Evropského záznamu o dopravní nehodě nebo protokol o nehodě od policie.
Co když viník nehody není pojištěný?
Obraťte se na Českou kancelář pojistitelů, máte nárok na plnění z garančního fondu.
Za jak dlouho dostanu peníze od pojišťovny?
Pojišťovny mají lhůtu na vyřešení pojistné události 3 měsíce. U menších nehod je to obvykle rychleji. V složitějších případech, kdy došlo při nehodě ke zranění a řeší se např. dlouhodobá pracovní neschopnost, může být lhůta ještě delší.